Velmi pozitivní výsledky měření motoru na brzdě se středně upraveným válcem pro mopedy Stadion, tato úprava je možná i pro mopedy Jawetta.

Motor dle požadavků lehce ovrněn, měření probíhalo dle přání s rozumem cca do 3/4 možností motoru.....

Měření probíhá na zadním kole při zažazení posledního rychlostního stupně.

Konfigurace motoru:

  • upravený "plný válec" Stadion 4 kanál + úprava výfukového kanálu a celkové slícování, bez nutnosti vylisování vložky, 6.výbrus - honovaný - viz. foto níže
  • laděný výfuk Stadion - Sport se zakráceným kolenem
  • převodovka - delší jednička o 2 zuby
  • zapalování Vape
  • originální hlava - od výroby s menším spalovacím prostorem
  • karburátor Amal 19mm v ose za válcem (umístěn jako karburátor Vajíčko)
  • originální klikovka ovšem s mojí ojnicí s jehlami nahoře a dole na 10mm čep - klikovky připravuji, budou zde také brzy k dostání...
  • primární převod originální (12/57) - spojka na šroubky, nový unašeš s tisícihranem,  odlehčené velké spojkové kolo
  • sekundární převod 14 /35

 

Teď to hlavní, vše bez nutnosti úprav karterů, není třeba vylisovávat vložku z válce, tzn. v případě potřeby stačí jen "přehodit" válec s pístem.

Opakované měření ukázalo, že motor v této konfiguraci bez žádného ladění (jak jsem motor složil)  má výkon na zadním kole cca 5,25 koně a 4,8 Nm při 7700 ot./minutu! (rychlost cca 78km/hod). Upozorňuji měřeno na čerstvém motoru a nikoli na plný výkon. Motor jde plynule pěkně od spoda...

Momentálně testuji, jestli úprava půjde udělat na obyčejné hubené válce...a vypadá to nadějně...

Předpokládaná cena na donesenám válci cca 3990,- sada bude obsahovat upravený válec, píst, kroužek, čep a pojistky čepu.

Termín dodání cca 14 dní až měsíc, případně bude možnost výměnou.

Připravuji zde také možnost koupě celé sady s opískovaným válcem balotinou , předpokládaná cena v případě plného válce: sada + 1000kč, pokud dobře dopadnou testy hubeného válce tak: sada + 650,-.

 

Připravuji měření s karburátorem Pionýr/Mustang 17mm difuzor s novým kolínkem, které je zde k dostání a opět bez nutnosti úprav karterů či samotného karburátoru.

 

 

 

Měření dalšího motoru se stejným válcem, jako u předchozího měření, ale v úplně jiné konfiguraci, motor je určen na výlety, tak byla doporučena tato varianta:

 

Konfigurace motoru:

  • upravený "plný válec" Stadion 4 kanál + úprava výfukového kanálu a celkové slícování, bez nutnosti vylisování vložky, 6.výbrus - honovaný
  • laděný výfuk Stadion - Sport se zakráceným kolenem
  • převodovka - 3 kvalt - mnou zajištěné 3kvalty mají 1. rychlost o jeden zub delší, nežli je origo převodovka
  • nový primární převod, který je zde také k dostání - koš s ozubením z jednoho kusu - originální převod 12/57
  • spojka na šroubky, nový unašeč s tisícihranem, lamely s kolíčkem do každé drážky koše - Profi papír Ferodo
  • originální zapalování
  • originální hlava - od výroby s menším spalovacím prostorem
  • nový karburátor Pionýr s nově vyvinutým co nejkratším kolínkem, bez nutnosti úprav karterů a karburátoru
  • laditená tryska
  • celá nová Profi kliková hřídel - jehly nahoře i dole pístní čep 10mm
  • sekundární převod 13 /35

Níže přikládám výsledky měření tentokráte po "lehkém" zajetí na měřící stolici na plný výkon.... měření probíhá na zadním kole při zařazení posledního rychlostního stupně.

Musím uznat, že jsem se chvílemi až bál, jak to vydrží zcela originální zapalování, ale udělal jsem vše jak má být,
tak vše dopadlo v pohodě...

Orientační hodnota měření výkonu 4,83 HP (koně) při 9470 ot/min !